Hur fungerar rabatterna?
I Business Traveller finns det tre rabattnivåer. Inom 24 timmar från att du går med i programmet hamnar du på den första nivån. Samtliga resor och inköp du gör från och med detta är grund för att nå nästa nivå. När du har nått upp till en ny nivå kommer du uppgraderas automatiskt inom 24 timmar från och med avresedagen. Du kommer att ligga kvar på denna rabattnivå i 12 månader om du inte handlar för mer än vad nästa nivå kräver. Om du har uppgraderats och misslyckas med att nå den lägsta beloppsgränsen för nivån kommer du efter 12 månader automatiskt att nedgraderas till en lägre rabattnivå. Om du inte når upp till den lägsta nivån på 5 000 SEK förbehåller sig Stena Line rätten avsluta ditt medlemskap.
Hur många rabattnivåer finns i programmet?
Det finns 3 nivåer beroende på hur mycket du handlat för:
Nivå 1 – 0 % rabatt när du blir medlem och spenderat mindre är 5 000 SEK per år.
Nivå 2 – 5 % rabatt när du spenderat över 5 000 SEK per år.
Nivå 3 – 10 % rabatt när du spenderat 20 000 SEK eller mer per år.
Hur vet jag vilken rabattnivå jag ligger på?
Du kan se din rabattnivå när du gör en bokning. Rabattnivån kommer även att skrivas ut på ditt boardingkort.
Hur gör jag för att bli uppgraderad till nästa rabattnivå?
När du har nått upp till beloppsgränsen för nästa nivå kommer din uppgradering att ske automatiskt efter resedagen. Den nya rabattnivån kommer att finnas tillgänglig 24 timmar efter det att din resa har avslutats.
Vad händer om jag inte uppfyller kriterierna för en viss rabattnivå?
Om du inte når upp till den lägsta beloppsgränsen för en viss rabattnivå inom en 12-månadersperiod kommer du automatiskt nedgraderas till en lägre rabattnivå. Om du inte når upp till den lägsta utgiftsnivå på 5 000 SEK kan Stena Line avsluta ditt medlemskap.
Vad gäller rabatten för?
Rabatten gäller Economy-, Flexi- och Premiumbiljetter med bil samt Flexibiljetter (enkel eller tur/returresa) för fotpassagerare inklusive hytt*. Rabatten gäller inte några andra erbjudanden, produkter eller kampanjer.
* Gäller ej på Panorma-hytter Karlskrona-Gdynia.
Gäller rabatten för hytter?
Rabatten gäller för förbokade hytter.*
*Gäller ej på Panorma hytter Karlskrona-Gdynia.
Gäller rabatten för Stena Plus Lounge?
Nej, rabatten gäller inte Stena Plus Lounge.
Gäller rabatten förbokade måltider?
Nej, förbokade måltider ingår inte eftersom de redan är rabatterade.
Vilka fordonstyper gäller rabatten för?
Den gäller för fordon som är upp till 6 m långa och som är särskilt utformade för transport av passagerare och deras bagage. Skåpbilar som är upp till 6 m långa debiteras på samma sätt som en bil. Fordon som är konstruerade för transport av varor, hästar, boskap eller gods är undantagna från dessa rabatter och räknas som frakt.
Jag har just uppgraderat till nästa nivå och rabatten har inte tillämpats på framtida bokningar?
Du behöver gå in på din bokning och göra en uppdatering/förändring för att det nya rabattnivå ska aktiveras på en redan utförd bokning.
Alla rabatter som ges baseras på priset innan avgifter.
Kan jag få rabatt på resor i efterhand?
Rabatt kan inte fås i efterhand så se alltid till att ange ditt kontonummer om du bokar via telefon. För framtida bokningar som gjordes med en lägre rabatt kan eventuella prisskillnader återbetalas efter att resdagen har passerat.
Om jag bokar ett specialerbjudande eller annan produkt, kommer detta att räknas till det belopp jag har handlat för?
Det kommer att räknas till det belopp du har handlat för och således och tillgodoräknas som total omsättning, men du kommer inte att få någon rabatt på resan eftersom det inte är en Economy-, Flexi-, eller Premiumbiljett.
Gäller rabatten på specialerbjudanden?
Nej, rabatten gäller inte på specialerbjudanden men resan kommer fortfarande att räknas till på det belopp du har handlat för.