Hur fördelas poängen när det finns flera medlemmar med på bokningen?
Gästlistan styr intjänandet av poäng genom att dela poängen ( baserat på bokningsvärdet) mellan de unika medlemsnummer som finns registrerade på gästlistan. (De intjänade poängen delas mellan medlemmarna på gästlistan.)
Mina sidor
Genom att logga in på Mina sidor kan du se ditt aktuella Extrapoängssaldo och din medlemskapsnivå, exklusiva erbjudanden för medlemmar och hur många poäng du sparat ihop under de senaste 24 månaderna samt hur många nivågrundande poäng du har. Du kan också gå in och ändra din personliga information.
Hur fungerar poängräknaren?
Med vår poängräknare kan du som kund räkna ut hur mycket dina intjänade poäng är värda i pengar, se värdet i dina intjänade poäng, hur många poäng du kan tjäna vid nästa resa och hur många poäng de kan behöva för att betala nästa resa.
Vad händer om jag missar att visa mitt medlemsnummer?
För att få poäng ombord måste ett medlemskort registreras (dras eller scannas) före betalning. Det går inte att efterregistrera medlemsnumret efter utförd betalning. Detsamma gäller för att få poäng för dina resor, dessa går inte heller att efterregistrera.
Hur får jag poäng när jag gör en bokning?
Du loggar helt enkelt in på ditt konto och bokar din resa eller anger ditt medlemsnummer när du bokar via telefon. (Obs! Notera att du kan endast tjäna poäng på en bokning där du själv reser med).
När läggs mina poäng till på mitt Extrakonto?
Dina poäng läggs till stegvis tills varje etapp är slutförd, dvs först efter att du rest. Det kan dröja upp till tre dagar innan du får poängen in på ditt Extrakonto.
Var ser jag hur många poäng jag har på mitt konto?
Kan jag tjäna poäng ombord?
Som Extramedlem måste du själv vara på resan för att tjäna poäng och betala med poäng. Om du inte är en medresenär kommer dina poäng inte att läggas till på ditt konto. Poäng tjänar du på båtresan och vid inköp ombord i restauranger, barer och i shoppen. Du kan inte få poäng på cigaretter och tobak, eller på utvalda medlemserbjudanden. På fartyget Scottish Viking som trafikerar Nynäshamn – Ventspils får man inga poäng ombord.
Om jag bokar för en hel grupp?
Poäng fås på bokningar för upp till 9 personer. Om ni är tio personer eller fler på bokningen så får du inga poäng alls.
Hur kan jag få mina poäng om det inte var jag som bokade?
För att få poäng på bokningen måste ditt medlemsnummer finnas med på gästlistan. Detta sker automatiskt för den som bokar men måste läggas till för andra medlemmar som reser under samma bokning. Gästlistan styr intjänandet av poäng genom att dela poängen ( baserat på bokningsvärdet) mellan de unika medlemsnummer som finns registrerade på gästlistan. (De intjänade poängen delas mellan medlemmarna på gästlistan.)
Jag saknar poäng från köp jag gjort ombord?
Vänligen kontrollera kvittot. Ditt medlemsnummer skall stå under inköpta varor på kvittot. Det går inte att efterregistrera några poäng så var noggrann med att alltid ange ditt medlemsnummer innan köp. Det kan dröja upp till tre dagar innan du får poängen in på ditt Extrakonto.
Hur löser jag in mina poäng när jag gör en bokning?
Du kan lösa in dina poäng vid betalningssteget i onlinebokningen eller per telefon via vårt serviceteam. Detta gäller naturligtvis för alla våra marknader och rutter.
Se bild »
Är det någon tidsbegränsning för inlösning av poäng?
Poängen gäller från intjänings-datumet till sista december året efter.
Exempel 1: En medlem tjänar poäng i april 2017. Dessa poäng gäller året ut och hela följande år dvs 2018.
Exempel 2: En medlem tjänar poäng i december 2017. Dessa poäng gäller resten av 2017 och hela 2018. Om medlemmen sedan tjänar mer poäng under 2018 kommer dessa poäng att gälla hela 2018 efterföljande år, d.v.s 2019. När dina poäng gått ut går de inte längre att lösa ut. Du kan se dina poäng och när de går ut på ”Mina sidor” i din Extra-profil.
Vad ska jag göra om det saknas poäng på mitt konto?
Om du saknar intjänade poäng från din senaste resa på din onlinebekräftelse, vänligen kontakta extra.se@stenaline.com. Obs! Notera att poäng inte tjänats in förrän resan är fullgjord. För att få några poäng måste ditt medlemsnummer varit inlagt vid bokningen innan avresan.
Poängen är inte korrekta, även om jag bokat och betalat resan?
Poängen läggs till saldot först efter att du utfört resan. Glöm inte att logga in på Mina sidor på Stenaline.se så att ditt medlemsnummer läggs till på bokningen och så att du kan samla dina poäng.
Kan jag samla poäng direkt?
Så fort du som kund fått ditt medlemsnummer kan du använda det, men poängen aktiveras inte förrän du uppdaterat din profil.
Hur får jag mina poäng?
Som ny medlem samlar du in poäng men du behöver ange vissa uppgifter i en mejlad aktiveringslänk för att kunna få poängen. Det fungerar så att köpet registreras och när uppgifterna sedan anges finns poängen tillgängliga för dig som medlem.
När måste jag ange mina uppgifter enligt bekräftelsemejlet som skickas ut?
Du kan fylla i dina uppgifter så snart mejlet kommit, men det går också bra att vänta tills du är hemma i lugn och ro.
Varför får jag inga poäng för det jag handlat ombord på Scottish Viking på linjen Nynäshamn – Ventspils?
Det fartyget har ännu inte de system som behövs för att kunna hantera poäng för Extra.